fredag 24 februari 2012

Examensarbete 1

Såå. Examensarbete, 15 hp självständigt arbete i geografi. 10 veckor där jag i stort sätt får lägga upp min tid hur jag vill och fokusera på ett ämnesområde och en plats som jag är intresserad av. Redovisning och opponering är inbokat till den 4-5 juni 2012. Om allt går vägen kommer jag därefter att kunna plocka ut min kandidatexamen. Det känns otroligt spännande, men samtidigt också så otroligt skrämmande. Vad är jag intresserad av? Vad vill jag grotta ner mig i under 10 veckors tid?

Jag har bestämt att jag vill försöka inkorporera så mycket av miljövård och miljöskyddsjuridik som möjligt i arbetet, gärna i kombination med GIS och/eller fjärranalys. Men HUR det ska gå till, vilken kunskapslucka jag vill fylla och vad som egentligen är min drivkraft har jag ännu inte helt listat ut.

Kanske ska jag skriva om Lövsta-Kyrkhamn och den process som bedrivs för att göra området till naturreservat. Kanske vill jag skriva om förorenad mark och risk för skred/markrörelser vid ett förändrat klimat. Jag har fram till den 19 mars på mig att fundera ut ett ämne, få det godkänt och ha anlitat en handledare. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar