måndag 27 februari 2012

Lov

Denna vecka har jag lov! Men då jobbar jag istället. Skönt med lite extra pengar inför sommaren då jag inte vet vad jag kan få för jobb eller ens om jag kommer att få något jobb. Det ger också en välbehövlig paus i examensarbetsstressen. Jag andas djupt och släpper tankarna fria och hoppas att uppslag och idéer på något sätt ska kunna landa i mig och gro.

Älskling kör bil
Helgen var intensiv och otroligt fin. I lördags var jag på utbildning för att bli ekoambassadör på Konsumentföreningen Stockholm. Vi pratade om ekologiska lantbruk, vad som bestämmer vilka produkter som får kalla sig ekologiska och vad KRAV-märkningen egentligen står för. Det ska bli riktigt roligt att komma ut och prata med konsumenterna och förhoppningsvis kunna påverka några att välja ekologiska livsmedel oftare än de normalt brukar (om du ska välja några ekolivsmedel välj då: mejeriprodukter, potatis, kaffe och bananer!). Sedan blev det lindy hop på Chicago på kvällen! Fy sjutton vad det är roligt! Jag borde ta en kurs igen!

Allén till Tullgarns slott
I söndags åkte jag och älsklingen på en biltur. Vi körde ner till Mörkö som ligger söder om Södertälje, för att kolla in den här guldklimpen. Det var en fantastisk tomt, precis vid vattnet, men stugan var risig och inte så väl omhändertagen. De hade en spikad veranda utan impregnerat trä, jag är ingen expert, men det känns faktiskt inte så smart. Det blir nog inte det huset, men drömmen lever vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar