onsdag 11 april 2012

Påskhelg

Att efter fyra dagars ledighet, jag har för första gången på länge tillåtit mig att vara ledig och släppa skolan, så satte jag igång med arbetet igår igen. Det var inte alls så roligt som jag hade hoppats på. Snarare kändes det slentrianmässigt. Nästa vecka tar jag dock helledigt och återkommer i slutet av april för mer exjobbsarbete! Påskhelgen var dock hur fin som helst! Trots varningar om snö och regn var vädret ovanligt fint! Inte lika fint som påsken förra året när vi gick i linne genom vitsippsskogar, men ändå tillräckligt fint för en skogspromenad och annat utomhusliv.

Lillebror kom på långfredagsmiddag

C fixar i köket

Avokado och halloumisallad till förrätt

Lammytterfilé till varmrätt

Med saffran och fänkålsgratäng samt tzatsiki.
 Tyvärr missade jag att fota efterrätten. (Men kika in Sintas inlägg för recept på den chokladmousse som seerverades. Dock använde jag mörk choklad med blåbär och hade lingon i botten på skålarna för att få en nordisk touch på det hela). Är inte så rutinerad som bloggare än och så hade vi alldeles för trevligt för att jag skulle komma ihåg kameran. Kvällen avslutades med Hunger Games på bio. Kul att gå på bio men filmen var inte alls så bra som jag hade fått för mig efter recensionerna.

I helgen hanns det med en del träning också och C:s föräldrar var också på middag hemma hos mina föräldrar på påskdagen. Riktigt trevligt! Kul att de får lära känna varandra lite.

Påskaftonspromenad i Görvälns naturreservat



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar