måndag 2 april 2012

Pyssel till gudbarnet (och gudmodern..)

Jag gillar verkligen att pyssla! Det är avslappnande och kräver inget annat än kreativitet och en fri tanke. Snart fyller mitt lilla gudbarn 3 år och jag har köpt pyssel i 3-årspresent. Det blir indianpärlor i massa olika färger som både kan användas för att lägga pärlplattor och för att tillverka halsband och armband till gudbarnets gudmor. Hehe... I vilket fall, jag bestämde mig för att köpa lite pysselpärlor till mig själv också för att ge gudbarnet lite inspiration (och för att det är roligt såklart!)

Lägg pärlplattan

Tejpa över motivet...

...och vänd över med en bok.
Vissa använder själva piggplattan att stryka på. Av egen erfarenhet kan jag säga att den lätt smälter om du inte är ruskigt varsam! Och använd nya pärlor, inte dina gamla från barndomen som förmodligen förlorat sina smältfunktioner (egen erfarenhet här också).

Stryk! På tre prickar med tejpen kvar och bakplåtspapper emellan.

Se till att pärlorna smälter ihop.

Gör fint kort!

Klart!
Kolla in den här bloggen vars bloggare är en riktig pärlkonstnär!

2 kommentarer:

  1. http://komuturgarderoben.wordpress.com/2012/03/30/hen-hen-hen/#comments
    Tänkte på dig när jag läste om Heneratorn :) Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var intressant! =) Kommenterade på en annan blogg som skrev om hen och hon svarade att hon var för mycket antifeminist för att bry sig... Tur att det är tillåtet att tycka olika tycker jag, hur tråkigt hade världen inte varit annars?

      Hoppas det gick bra idag! Om det är fint väder i helgen kanske vi kan ta en promenad? Bara du o jag eller kanske sambosarna också =)

      Radera