måndag 19 mars 2012

Första ambassadörsuppdraget

I lördags var jag och två andra Fairtrade-ambassadörer på Skansen vid förinvigningen av Lill-Skansen för att prata om Fairtrade. Vi hade en väldigt fin dag trots blåst och lockade till oss mycket folk! Troligtvis inte tack vare våra kunskaper och vårt engagemang i Fairtrade, utan för att lotteriet var gratis. Jag har tudelade tankar om "gratis". För mig är inget gratis, det är ju alltid någon som har betalat för det som delas ut...

Men vi fick prata en del om Fairtade och jag har skaffat mig många nya tankar om hur det hela ska gå att göra lättare och hur vi ska kunna prata MER om det som vi faktiskt är där för! Tyvärr tog jag inte en enda bild på lotteriet. Trist, men kom till Skansen 31 mars eller 1 april så har ni chans att ta hem gratisvinster i Fairtrade-lotteriet!

1 kommentar:

  1. Det har öppnat en ny fairtradebutik på Hornsgatan som vi måste spana in! http://www.karinsblogg.com/search/label/Genus - kanske en blogg för dig, hon hade lite roliga tankar. Kramar

    SvaraRadera